Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти початкової школи

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру.

Навчальні досягнення здобувачів у 1-2-х класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, у 3-4-х класах застосовується формувальне і підсумкове за рівнями навчальних досягнень оцінювання.

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях (до наказу МОНУ від 13.07.2021 №813 «Про методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 –х класів закладів загальної середньої освіти»).

Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою. Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік можуть бути результати виконання тематичних діагнотувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного звязку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання.

Формувальне оцінювання здійснюють з метою отримання інформації про досягнення учнів задля прийняття рішень про наступні кроки в навчанні як учителем, так і учнем.

Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:

- постійного педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учнів та коментарів самого учня, інших учнів, учителя;

- застосування різних прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття, розуміння, застосування учнями навчального матеріалу;

- визначення динаміки нарощування якісних показників результатів навчання у поточній навчальній діяльності;

- поточного аналізу змістового накопичення учнівського портфоліо;

-самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів;

-співбесід із батьками учнів задля врахування їх думки щодо особистісного розвитку та соціалізації тощо.

Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.

Здобувачі початкової освіти проходять державну підсумкову атестацію, яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності Закладу та якості освіти.

Результат оцінювання здобувачів початкової освіти:

У 1–4 класах особистісні надбання оцінюються вербальною оцінкою;

У 1–2 класах об’єктивні результати –вербальною оцінкою;

У 2–4 класах об’єктивні результати –рівневою оцінкою на підставі рішення педради.

Вербальну й рівневу оцінки можна виражатияк усно, так і письмово.

Для рівневої оцінки є 4 рівні:

  • початковий (П);
  • середній (С);
  • достатній (Д);
  • високий (В).

За результатами опанування теми / частини теми (якщо тема велика) / кількох тем чи розділу проводяться тематичні діагностувальні роботи, щоб:

- визначити якісні й кількісні характеристики опанування теми чи її завершеної частини відповідно до очікуваних результатів навчання в освітній програмі;

- виявити утруднення, скоригувати освітній процес та (за потреби) внести корективи до календарно-тематичного планування;

- спрогнозувати результати навчання на наступному етапі опанування матеріалу з урахуванням удосконалення методики навчання.

Діагностувальні роботи можуть містити усні (переказ, власне висловлення тощо), письмові (списування, диктант, тестові завдання й ін.), практичні (дослід, моделювання / конструювання, практична робота тощо) та завдання, що передбачають виконання роботи з допомогою електронних освітніх ресурсів.

З мовно-літературної освітньої галузі (мова навчання) передбачені види перевірки:

аудіювання (2–4 кл.), читання вголос (1–4 кл.), читання мовчки (3–4 кл.), читання напам’ять (2–4 кл.), роботу з літературним твором / медіатекстом (2–4 кл.), діалог (усно / письмово, 2–4 кл.), усний переказ (2–4 кл.), письмовий переказ (3–4 кл.), усний твір (2–4 кл.), письмовий твір (4 кл.), списування (1–4 кл.), диктант (2–4 кл.), робота з мовними одиницями (2–4 кл.).

3 математики:

діагностувальні роботи можуть бути комбінованими, у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів, та містити завдання на виявлення стану сформованості навичок читання, запису й порівняння чисел, обчислювальних навичок, навичок читання й запису математичних виразів / рівностей / нерівностей, розв’язування рівнянь, уміння розв’язувати задачі, розпізнавання й побудову геометричних фігур, оперування величинами тощо.

Водночас учитель може проводити діагностувальні роботи для перевірки одного з результатів навчання (обчислювальних навичок, уміння розв’язувати задачі тощо). Одна з тематичних діагностувальних робіт протягом року може передбачати виявлення стану сформованості навичок усних обчислень.

З інтегрованих курсів, які охоплюють природничу, соціальну і здоров’язбережувальну, громадянську та історичну освітні галузі:тестові завдання закритого й відкритого типів, практичні роботи з мапами, приладами, моделями, а також графічні роботи, за допомогою яких перевіряється уміння інтерпретувати інформацію за допомогою моделі, малюнка, схеми тощо.

Також у 3–4 класах можуть бути комплексні діагностувальні роботи для кожного класу, зміст яких охоплює мовно-літературну, математичну і природничу освітні галузі.

Важливо: діагностувальні роботи з технологічної, інформатичної, мистецької і фізкультурної освітніх галузей, а також із курсів за вибором зазвичай не проводять.

Кількість і періодичність діагностувальних робіт учитель визначає сам під час складання календарно-тематичного плану.

Результатами оцінювання діагностувальних робіт є оцінювальні судження з висновком про сформованість кожного результату навчання.Оскільки діагностувальна робота може містити завдання різних рівнів, для формулювання оцінювального судження характеристику результату навчання вчителі співвідносять з Орієнтовною рамкою оцінювання з урахуванням видів діяльності. Водночас рівень результату навчання учня/учениці не визначається. До прикладу: “Списування виконано загалом правильно, однак ураховуй, що одну букву слова не переносять у наступний рядок”.

Оцінювальні судження за результатами тематичного оцінювання фіксуються в зошитах для діагностувальних робіт або на аркушах із роботами.

Якщо учня / учениці не було в школі в день діагностувальної роботи, то в інший день він / вона її не пише.

Під час підсумкового оцінювання вчитель зводить результати навчання учня / учениці за рік.

Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік можуть бути результати діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, спостереження вчителя під час формувального оцінювання.

Проводиться підсумкове оцінювання вчителямза 10–15 днів до кінця навчального року –узагальнення результатів навчання учнів за кожним блоком обов’язкових результатів навчання з різних предметів / інтегрованих курсів, який окреслений у свідоцтві досягнень.

Якщо учні / їхні батьки хочуть покращити результати, учитель може запропонувати їм індивідуалізовану діагностувальну роботу. Таку роботу учні зазвичай виконують індивідуально на уроці. Змінювати оцінку варто, лише якщо індивідуалізована робота показала покращення результату.

Підсумкову (річну) оцінку фіксують у класному журналі та свідоцтвах досягнень учнів.

Наприкінці 4 класу проводять державну підсумкову атестацію. Її результати не впливають на підсумкову оцінку за рік, ДПА в 4 класі проводять тільки для моніторингу.

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в 5-9 класах гімназії

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в 5-9 класах гімназії здійснюється відповідно до правил та процедур оцінювання предметів різних галузей, а саме:

1.Математична галузь (інформатика та математика):

Практична частина здобувачем освіти відпрацьовується протягом двох тижнів ( самостійні, лабораторні, контрольні робота та тести) згідно тематичної карти з теми. У разі невиконання практичної частини або несвоєчасної здачі вчитель має право виставити один бал.

Тематичну оцінку вчитель виставляє протягом 2 тижнів з дня написання діагностувальної або контрольної роботи.

Тематичне оцінювання виставляється шляхом суми та округлення середнього балу ( за правилом середнього арифметичного) поточних оцінок за тему.

Оцінки за ведення зошитів з математики ( алгебра, геометрія) виставляються щомісячно, до тематичного оцінювання не враховуються.

Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок, індексів НУШ, для 5-6 класів (за правилами округлення).

Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових оцінок (за правилами округлення).

Тематичне, семестрове, річне оцінювання здійснюється за правилом округлення.

2. Історична та правова галузь:

Практична частина здобувачем освіти відпрацьовується протягом двох тижнів, згідно тематичної карти з теми. У разі невиконання практичної частини або несвоєчасної здачі вчитель має право виставити один бал.

Тематичну оцінку вчитель виставляє протягом 2 тижнів з дня написання діагностувальної або контрольної роботи.

Тематичне оцінювання виставляється шляхом суми та округлення середнього балу поточних оцінок за тему.

Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок (за правилами округлення).

Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових оцінок (за правилами округлення).

Тематичне, семестрове, річне оцінювання здійснюється за правилом округлення).

3. Галузь мови і літератури:

3.1.Іноземна мова

1 – 4 класи (НУШ)

У 1 та 2 класах здійснюється вербальне оцінювання окремих результатів навчання учня/учениці. У 1 класі діагностувальні роботи не проводяться. У 3-4 класах рівень результату навчання визначається рівневою оцінкою за вибором гімназії на підставі рішення педагогічної ради та позначається буквами: "початковий" (П), "середній" (С), "достатній" (Д), "високий (В)". У 2-4 класах за результатами опанування певної програмової теми / частини теми (якщо тема велика за обсягом) / кількох тем чи розділу протягом навчального року проводяться тематичні діагностувальні роботи, які можуть бути представлені у тестовій формі й містити тестові завдання закритого і відкритого типів (відповідно до календарно-тематичного планування вчителя). Діагностувальні роботи можуть містити такі навчальні завдання: аудіювання, читання, говоріння, письмо, які виконують усно, письмово та завдання, що передбачають виконання роботи з допомогою електронних освітніх ресурсів. Комбінування навчальних завдань у діагностувальних роботах вчитель здійснює самостійно.

Якщо учня не було в школі в день проведення діагностувальної роботи, то після повернення він не пише діагностувальної роботи або виконує її за бажанням.

Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік, які фіксуються у Свідоцтвах досягнень, є результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, спостереження вчителя у процесі поточного формувального оцінювання на уроках протягом вивчення тем. У 1-4 класах учні мають робочі зошити і навчальні посібники з друкованою основою, якщо такі використовуються, які підписують англійською мовою. Виконуючи письмові роботи, учні дотримуються культури записів виконаних завдань.

5-6 класи (НУШ)

Поточне оцінювання з іноземної мови включає в себе усні відповіді на уроці та виконання домашніх завдань.

Підсумкове оцінювання включає в себе тематичне, семестрове та річне.

Тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання (оціночні судження, спостереження вчителя на уроках протягом вивчення тем) та результатів комплексних діагностичних робіт, які проводяться в кінці кожної теми.

Зміст діагностичних робіт учитель визначає самостійно під час календарно-тематичного планування.

Діагностична робота - комплексна і складається з певного формату

завдань: лексичні, граматичні тести, завдання для перевірки рівня сформованості чотирьох видів мовленнєвої діяльності (сприймання усної інформації, письмового тексту, усна взаємодія та продукування, письмова/онлайн взаємодія). Комплексна контрольна робота обовʼязкова до виконання, за винятком хвороби (наявність довідки), термін здачі - до 10 робочих днів.

Раз на місяць виставляється оцінка за зошит, яка не враховується у виставленні тематичного балу.

Семестрове оцінювання здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання та результатів контролю груп загальних результатів навчання, які відображені у Свідоцтві досягнень:

1. Сприймання усної інформації на слух/Аудіювання;

2. Усна взаємодія та висловлювання/Говоріння;

3. Сприймання письмових текстів/Читання;

4. Письмова взаємодія та висловлювання/Письмо.

Завдання для проведення контролю вчитель добирає самостійно.

Факт проведення контролю зазначається у класному журналі у графі «Зміст уроку», оцінка за роботу фіксується в класному журналі без дати, після останньої тематичної оцінки в семестрі.

Річне оцінювання виставляється на основі семестрових за правилом округлення.

7 - 9 класи

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання (усні відповіді, письмові роботи, проєкти, презентації, відповідних домашніх робіт тощо) і контрольної роботи, якщо така передбачена календарно-тематичним плануванням. Контрольна робота обовʼязкова до виконання, термін здачі до 10 робочих днів.

Раз на місяць виставляється оцінка за зошит, яка не враховується у виставленні тематичного балу.

В кінці семестру проводиться контроль таких навичок, як письмо, аудіювання, читання, говоріння. Оцінки за кожний вид діяльності виставляються в окрему колонку під датою в кінці семестру і здача їх є обов'язковою.

Загальна оцінка результатів навчання за семестр здійснюється шляхом додавання всіх тематичних оцінок і оцінок за контрольні навички, сума ділиться на кількість всіх оцінок і виводиться середньоарифметичний бал за правилом округлення.

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за 1 і 2 семестри.

Вимоги до ведення зошита:

  • підписувати зошити іноземною мовою;
  • писати акуратно та розбірливо;
  • не виправляти помилки за допомогою коректора;
  • додавати всі класні та домашні роботи;
  • записувати дату виконання роботи та вид виконаної роботи англійською мовою;
  • якщо сторінка розпочата, відступати 2 лінії або 4 клітинки після попереднього запису.

3.2. Українська і зарубіжна література, українська мова:

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання з урахуванням контрольних в 7-9 класах або діагностувальних робіт в 5-6 класах. При визначенні тематичної оцінки вираховується середнє арифметичне (за правилами округлення). Наприклад, 6,5 – це 7 б., а 6,4 – це 6 б.

Контрольна або діагностувальна робота виконується і здається у той самий день, коли учні дізналися про її зміст.

Тематична виставляється вчителем протягом 2 тижнів після написання контрольної чи діагностувальної роботи. Після виставлення тематичного оцінювання коригувати або доздавати роботи не дозволяється.

Вивчення творів напам’ять з української і зарубіжної літератур є обов’язковим для кожного здобувача освіти. Оцінювання здійснюється за 12-бальною системою (від 1б. до 12б.). Термін здачі вірша або прозового твору напам’ять складає до 2 тижнів з моменту оголошення завдання вчителем на уроці. Якщо учень не здав твір напам’ять протягом зазначеного терміну, вчитель має право поставити 1 бал, щоб вчасно вирахувати тематичну.

Оцінки за зошит з української та зарубіжної літератури, української мови в 5-6 класах НУШ виставляються в журнал, але не враховуються в тематичний бал. Оцінки за зошит з української та зарубіжної літератури, української мови в 7-9 класах виставляються кожного місяця до журналу і враховуються при підрахунку тематичного бала.

Ведення зошитів оцінюється щомісячно (оцінка виставляється в журнал в окрему колонку). Під час перевірки та виставлення оцінки враховується наявність домашніх (не менше 2-х робіт з української мови та 2-х робіт з української літератури за умови роботи дистанційно), класних робіт (за умови роботи очно), грамотність, охайність, вміння правильно оформити роботу. Виконання домашніх письмових робіт є обов’язковим, враховується в оцінку за зошит. Якщо учень не надав вчителю протягом місяця необхідну кількість робіт, вчитель має право виставити 1б. , щоб вчасно вирахувати тематичну.

Оцінка за семестр з української мови в 7-9 класах виставляється за правилом округлення і включає в себе результати тематичного оцінювання та обов’язкових контрольних навичок: усний переказ, діалог (1 семестр), усний твір, читання вголос (2 семестр), які учень/учениця накопичують протягом семестру.

Оцінка за семестр з української та зарубіжної літератури в 7-9 класах виставляється за правилом округлення і включає в себе результати тематичного оцінювання.

В оцінку за семестр з української та зарубіжної літератури, української мови в 5-6 класах, крім тематичного оцінювання, обов’язково враховуються такі види робіт:

- 1.Аудіювання 2. Говоріння ― діалог + усний переказ (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) 3. Читання ― читання вголос 4. Письмо ― письмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) – 1 семестр;

- 1. Аудіювання 2. Говоріння ― усний твір 3. Читання ― читання мовчки 4. Письмо ― письмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) – 2 семестр.

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за 1 та 2 семестри (за правилами округлення).

Виконання письмових практичних робіт (розвиток мовлення в 7-9 класах, роботи в 5-6 класах) є обов’язковим для кожного здобувача освіти. Термін здачі письмової роботи складає до 2 тижнів з моменту оголошення завдання вчителем на уроці. Якщо учень в зазначений термін не здав письмову практичну роботу, вчитель має право виставити за неї 1б., щоб вчасно вирахувати тематичну.

Не забуваємо про АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ. Заборонено списувати письмові роботи з мережі «Інтернет» або у однокласників. Працюємо САМІ, думаємо САМІ, якщо помиляємося, то робимо висновки зі Своїх помилок. Якщо вчитель виявить випадок списування, то має право не перевіряти роботу і запропонувати учневі/учениці виконати інший варіант роботи ще раз.

4.Природнича галузь:

Видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та державна підсумкова атестація.

Поточне оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм.

Об’єктом поточного оцінювання рівня навчальних досягнень учнів є знання, вміння та навички, самостійність оцінних суджень, досвід творчої діяльності та емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.

Поточне оцінювання здійснюється у процесі вивчення теми. Його основними завдання є: встановлення й оцінювання рівнів розуміння і первинного засвоєння окремих елементів змісту теми, встановлення зв’язків між ними та засвоєним змістом попередніх тем, закріплення знань, умінь і навичок.

Формами поточного оцінювання є індивідуальне, групове та фронтальне опитування; робота з діаграмами, графіками, схемами; робота з контурними картами; виконання учнями різних видів письмових робіт; взаємоконтроль учнів у парах і групах; самоконтроль тощо. В умовах упровадження зовнішнього незалежного оцінювання особливого значення набуває тестова форма контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів.

Інформація, отримана на підставі поточного контролю, є основною для коригування роботи вчителя на уроці.

Тематичному оцінюванню навчальних досягнень підлягають основні результати вивчення теми (розділу).

Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми впродовж її вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних робіт (практичних, лабораторних, самостійних, творчих, контрольних робіт, проєктів) та навчальної активності школярів.

Перед початком вивчення чергової теми всі учні мають бути ознайомлені з тривалістю вивчення теми (кількість занять); кількістю й тематикою обов’язкових робіт і термінами їх проведення; умовами оцінювання.

Оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання, а за рік – на основі семестрових оцінок.

4.1. Пізнаємо природу

У 5-6 кл оцінка за Семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів, які визначені в Державному стандарті базової середньої освіти, у Свідоцтві досягнень учня/учениці(Наказ МОН № 289 від 01 квітня 2022 р, додаток1):

1.Пізнання світу природи засобами наукового дослідження.

2.Опрацювання, систематизація та представлення інформації природничого змісту.

3.Усвідомлення розмаїття та закономірностей природи, ролі природничих наук і техніки в житті людини; відповідальна поведінка для сталого розвитку суспільства.

4.Розвиток наукового мислення, набуття досвіду розв’язання проблем природничого змісту

У 5 класі допускається оцінюваня сформованості перших трьох груп результатів навчання. На завершення 6 класу в учнів мають бути сформовані компетентності за всіма 4 групами

4.2. Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»

У 5-6 кл оцінка за Семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів, які визначені в Державному стандарті базової середньої освіти, у Свідоцтві досягнень учня/учениці(Наказ МОН № 289 від 01 квітня 2022 р, додаток1):

Піклується про здоров’я

Приймає рішення для безпеки

Виявляє підприємливість і поводиться етично

4.3. Практична частина предметів природничого циклу(фізика, хімія, біологія, географія, основи здоров’я): практичні роботи, лабораторні роботи, контрольні роботи та проєкти . Виконання практичної частини є обов’язковим для кожного здобувача освіти.

На відпрацювання практичної частини (проєктів, практичних, лабораторних та контрольних робіт) відводиться 2 тижні. У разі невиконання практичної частини у цей термін, вчитель виставляє оцінку початкового рівня.

Термін перевірки та виставлення оцінок у журнал вчителем – 1 тиждень.

Тематична оцінка виставляється вчителем через 2 тижня після написання контрольної роботи. Після виставлення тематичного оцінювання коригувати або здавати роботи не дозволяється

Вчитель виставляє тематичні, семестрові та річні оцінки як середнє арифметичне (за правилами округлення)

Учень має право на підвищення семестрової оцінки та річної оцінки .

4.4. "Культура добросусiдства"

Здобувачi освiти повиннi здавати виконані роботи протягом двох тижнів (до наступного уроку).

Учитель повинен перевiрити роботи здобувачів освіти до наступного уроку.

Тематичне оцiнювання здобувачiв освiти здiйснюється шляхом обчислення середнього арифметичного оцiнок за темою. Оцiнка виставляється на користь дитини.

Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання, враховується також рівень сформованості основних навичок з предмету. Оцiнка виставляється на користь дитини.

Рiчне оцiнювання здiйснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за I, II семестри. Рiчна оцiнка виставляється на користь дитини.

5.Галузь технологій

На вивчення предмета «Технології» у 5 - 6 класах відводиться 2 години на тиждень, на вивчення предмета «Трудове навчання» у 7 – 9 класах – по 1 год на тиждень. Так, у 5-6 класах учні опановують 6-10 проєктів, у 7-8 класах – 4-6, у 9-му класі – 2 (окрім цього 2 проєкти з технології побутової діяльності та самообслуговування в 5-8 класах, 1 проєкт у 9 класі).

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання та обов’язкової здачі практичної частини з проєкту (виготовлений виріб).

Об’єктами оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання можуть бути: рівень застосування знань та умінь в практичній роботі; проєктно ­ технологічна діяльність учнів; уміння користуватися різними видами конструкторсько ­ технологічної документації та іншими джерелами інформації; якість виконання практичних робіт; рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції; рівень самостійності у процесі організації і виконання роботи (планування трудових процесів, самоконтроль), виявлення елементів творчості.

Надати роботу з виконання проєкту потрібно в двотижневий термін після закінчення роботи над проєктом.

За умов дистанційного або змішаного навчання головним критерієм добору навчального матеріалу для досягнення очікуваних результатів навчання технологічної освітньої галузі є збереження здоров’я і безпеки всіх учасників освітнього процесу. Для збереження психічного й фізичного здоров’я учнів доцільними є творчі завдання з проєктування і виготовлення корисних й естетичних виробів; кулінарії; організації побуту (прибирання приміщень, догляд за особистими речами, кімнатними рослинами і тваринами, прибудинковою територією тощо). Також важливо забезпечити безпосередню участь учнів і батьків у формуванні змісту навчання технологій, виконання тих завдань і видів діяльності, які найбільше їх цікавлять, забезпечені відповідними матеріалами й інструментами і які потребують контролю і допомоги батьків.

Семестрове оцінювання здійснюється за результатами тематичного оцінювання та навчальних навичок в 5 та 6 класах ( проєктування та виготовлення виробів;застосування технологій декоративно-ужиткового мистецтва; виявлення самозарадності у побуті / освітньому процесі); за результатами тематичного оцінювання в 7-9 класах за правилом округлення.

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри за правилом округлення.

6. Галузь мистецтва

Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з дисциплін художньоестетичного циклу є її багатофункціональність, що зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на формування в учнів комплексу загальнокультурних (ключових), естетичних (міжпредметних), мистецьких (предметних) компетентностей.

Ця система передбачає:

  • розвиток мотивації до пізнання мистецтва, емоційнопочуттєвої сфери, оригінального асоціативно -образного мислення, здатності естетичного сприймання художніх творів; розкриття креативного потенціалу особистості;
  • виховання в учнів особистісноціннісного ставлення до мистецтва, вітчизняної та зарубіжної художньої культури, естетичного ставлення до дійсності, світоглядних орієнтацій;
  • формування знань та уявлень про мистецтво, специфіку художньообразної мови різних видів мистецтва, розвиток здатності естетичного сприймання та інтерпретації творів;
  • розширення естетичного досвіду, вмінь і навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в художньотворчій самореалізації та духовному самовдосконаленні;

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання та обов’язкової здачі тематичної роботи ( тест, мистецькі ребуси, кросворди, усний залік з теми…..) в двотижневий термін.

Семестрове оцінювання здійснюється за результатами тематичного оцінювання та навчальних навичок (розвивати розуміння учнями музичної мови, висловлювати свої думки, співацькі та слухацькі навички) для учнів 5-6 класів за правилом округлення.

Семестрове оцінювання здійснюється за результатами тематичного оцінювання для учнів 7 -9 класів за правилом округлення.

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри за правилом округлення.

7. Галузь фізичної культури

Тематичну оцінку вчитель виставляє протягом 2 тижнів з дня здачі контрольних нормативів.

Тематичне оцінювання виставляється шляхом суми та округлення середнього балу поточних оцінок за тему.

Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок, індексів НУШ (за правилами округлення).

Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових оцінок (за правилами округлення).

Тематичне, семестрове, річне оцінювання здійснюється за правилом округлення).

Кiлькiсть переглядiв: 1376

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.